BMW F650 GS

Mototrip Jeseníky, Železné hory, Vysočina

Poslední letošní mototrip, na který jsme vyrazili začátkem září. Vyjížděli jsme v pátek po obědě a návrat byl naplánován na neděli večer. Opět razíme styl, že cesta je cíl. Vyhýbáme se ucpaným hlavním tahům a hledáme kopce a zatáčky. Start byl tentokrát na čerpací stanici OMW v Klimkovicích.

Po trojkách jsme dojeli přes Hradec nad Moravicí, Budišov nad Budišovkou a Moravský Beroun k Šumperku na vodní nádrž Krásné. Dál jsme vzhledem k počasí nejeli. Windy ukazoval silný déšť. Kemp byl prázdný ale stále v provozu, hospoda otevřená. Sotva co jsme postavili stany začalo pršet. Původně jsme měli dojet až do Orlických Hor na Velkou Deštnou do kempu Zákoutí, kde jsme se chtěli okoupat ve venkovním vyhřívaném bazénku, ale počasí nám překazilo plány a tak jsme trasu večer u pivka překopali. Výborný byl úsek mezi obcemi Tvrdkov a Libina (370), parádní vracečky v kopcovitém terénu a kvalitní povrch.
Škoda, že jsem si nevzal prut, mohl jsem si na Krásném krásně zarybařit. Stejně jako rybáři, kteří nás ráno vzbudili. Pomalu balíme stany, neprší, obloha se protrhává, vypadá to, že bude hezky. Milovníkům čokolády doporučuji zastávku v obci Troubelice a návštěvu místní čokoládovny.

Cílem druhého dne je mimo jiné věznice Mírov. Tomáš se chce podívat, kde bude trávit dovolenou s plnou penzí. Překvalipo mne v jaké malé vesničce na kopci je věznice umístěna. Původně hrad z 13. století jde vidět z dálky. Pobývají zde nejtěžší kriminálníci s doživotními tresty. Bereme za plyn a míříme na Velké Dářko, největší rybník na Vysočině. Jedeme vedlejšími cestami lesem přes Maletín, Hynčinu, Hoštějn, Pivonín, Drozdov, Jedlí směr Štíty. Míjíme odbočku na Cotkytle, ale Mira není doma, tak jedeme dál. Ze Štítů stoupáme na sever směr Červená Voda, odtud pak přes Jablonné nad Orlicí na Žamberk. Tam se napojujeme na naší původní trasu. Přes Choceň, Vysoké Mýto míříme dolů na jih. Projíždíme Svratku, Hrálec a přes Škrdlovice se blížíme k Velkému Dářku. Na koupání to dnes není, pár fotek a jedeme dál. Čeká nás ještě jedno velké vodní dílo. Projíždíme krásný Žďár nad Sázavou a přes Sněžné, Jimramov a Vír přijíždíme na hráz vodního díla Vír I (Vírská přehrada). Přehradu napájí řeka Svratka. Po levé straně přehrady vede značená turistická stezka až do obce Dalečín. Je večer a proto hledáme ubytování, nejblíž je autocamp Na kopci. Po pár minutách jsme na místě. Je tu však plno dětí a všichni se hrají na indiány. Bereme proto raději za plyn a přes Bystřici nad Perštějnem přijíždíme k Domanínskému rybníku. I zde bych si mohl pěkně zarybařit. Dole pod hrází je minikemp pro pár stanů. Nahoře restaurace, wc i teplá sprcha. Stavíme stany, nakupujeme piva, rozděláváme oheň a večeříme. U ohně sedíme do noci, vykládáme a vzpomínáme na mládí, které je dávno v prdeli.

V noci prší, ráno po snídani kdy začínáme balit se zase spouští déšť. Jdeme hned do nepromoků a míříme k našim na oběd. Volíme nejkratší trasu. Prakticky celou cestu jedeme v dešti. Jedeme směrem Kunštát, Boskovice, Prostějov, Tovačov, Holešov, Dobrotice. V Holešově krátká zastávečka na zrekonstruovaném zámku, kde Tomášovi ukazuji, kde jsme měli zkušebnu s kapelou Warhammer. Po domácím obědě, kdy jsme si nacpali břicha k prasknutí nás čeká poslední část cesty domů. Bystřice pod Hostýnem, Hranice, Bělotín - zde já volím trasu na Nový Jičín a Tomáš se odděluje a jede směr Odry. S různými objížďkami a zajížďkami najeto přes 700 km

Mapa první den
Velká mapa v novém okně

Mapa druhý den

Mapa třetí den

Fotogalerie:

Vodní nádrž KrásnéVodní nádrž Krásné Vodní nádrž Krásné večeřeOběd u lesa Tomáš po obědě u lesa Velké Dářko Velké DářkoVelké Dářko rozcestník Přehrada Vír I Přehrada Vír I - pod hrází Přehrada Vír I - hráz Domanínský rybník
Robert Hlobílek     | 16.10.2017     | přečteno: 4105     | « zpět

počitadlo w-software.com
Použití jakékoliv části z těchto stránek je dovoleno pouze se souhlasem autora.
Realizace: w-software.com |  Dřevostavba svépomocí |  Guitar Accesories |  Fotogalerie |  LED bulbs
Digitální fotoaparát |  Geolokace, IP location |  Náramkové hodinky |  LED žárovky |  Minipočítače.cz |  RC modely |  Cheap Android |  Cheap Watch |  Smartphone 1